Blue Flower

Picknick3

 

De maatregelen zullen waarschijnlijk minder worden maar de kans dat deze weer worden ingevoerd of verscherpt is groot.

Flexibel zijn in je beleid zal altijd een onderdeel worden om te overleven.

Het zal bij het begin onwennig zijn maar achterblijven met alleen de oude gewoontes zal niet werken. Zorg dat het contact met je klanten (community) behouden blijft. Het gaat niet alleen om consumeren maar mensen willen ook graag socializen en contact blijven houden.

Duizenden bezoekers kwamen de afgelopen periode naar Arnhem voor de verschillende activiteiten van het Fashion + Design Festival Arnhem (FDFA). Van 1 juni t/m 8 juli trok FDFA mensen vanuit heel Nederland naar de Gelderse hoofdstad en naar de hoofdlocatie F&D.

Met een modeshow op de FDFA-hoofdlocatie (F&D) van Impact of War, de collectie van modeontwerper Mirte Engelhard, is het festival officieel afgesloten. De indrukwekkende modeshow liet zien hoe mode een verbinding kan zijn tussen mensen. In elke set kwamen de verhalen terug van telkens twee personen met een oorlogsverleden en koppelden ‘nieuwe Arnhemmers’ aan Arnhemmers. 




Persbericht

Arnhem, 27 juni 2016

Op 3 juni werd de derde editie van het Fashion + Design Festival Arnhem (FDFA) geopend door May-Britt Mobach (Amayzine) en een spectaculaire openingsact van Introdans. Het was de aftrap van een editie die nu al vele harten van mode- en designliefhebbers in Nederland heeft weten te veroveren.

Drie succesvolle weken

FDFA is inmiddels drie weken in volle gang. Verschillende evenementen zoals de ArtEZ graduation shows, de Nacht van de Mode, modeshows van de Modevakschool en Rijn IJssel, Get Fed Art Fair, Men’s Saturday en allerhande kleine evenementen, lezingen en exposities zijn voorbij gevlogen of lopen nog. De fascinerende programmaonderdelen van FDFA wisten tot nu toe in totaal meer dan 30.000 bezoekers naar Arnhem te trekken. Met de ArtEZ finals, de Arnhemse Stockdagen, Cirque de la Liberté en de exposities Parelgoud en Food Under Construction nog in het verschiet, durft de organisatie nu al voorzichtig te spreken over een geslaagde derde editie.

                                                

Meer bezoekers, meer modeshows en magische locaties

Meer bezoekers, magische locaties, meer evenementen, mooie recensies, meeslepende reacties: met de tweede aflevering heeft het Fashion Festival Arnhem zijn plek op de Arnhemse evenementenkalender veroverd. Een feest van de creativiteit van Arnhem. Begonnen en geëindigd aan de bron: met presentaties van de eindexamens van ArtEZ.

“Natuurlijk was er mode, maar ook fotografie, architectuur, film, design, beeldende kunst en dans”, zegt Riëlle Schoeman, coördinator van het Fashion Festival Arnhem. “Enorm trots zijn wij op het feit dat het festival zich heeft verbreed naar verschillende kunstdisciplines.”

Elk van de vijf weekenden had zijn eigen hoogtepunten. Tussendoor waren er vele tientallen workshops, een zwoele zomermaand lang. De shows, exposities, voorstellingen, evenementen, lezingen en workshops trokken samen zeker 45.000 bezoekers. In 2014 waren dat er 30.000.